Wczoraj w grze pojawił się Max i po raz drugi Wawer. Może tak jeszcze kilka osób się skusi ?
Im więcej osób, tym jest fajniej (choć zawsze do naszej grupy mogą się dołączyć jakieś pubsony.
(tylko najlepiej pojawiać się w tzw "prime time" 20-24)
Jako, że ja mam problemy z mikrofonem (słychać mnie jak zakneblowanego chama w piwnicy, gdy siedzisz na górze w salonie...) to ciężko mi niektóre rzeczy wytłumaczyć...
Poza tym było późno (ok 1 w nocy) i mało się działo, więc średnio można było pokazać pełny obraz rozgrywki.
Postanowiłem jednak podsumować wszystko co do tej pory dałem odnośnie gry, co może pomóc nowym osobom. Zachecam do przejrzenia tego materiału, żeby jak najwięcej wiedzieć bez żmudnego pokazywania rzeczy w grze (czasami żeby pokazać kilka rzeczy trzeba się trochę nabiegać)
ostrzegam - może być trochę dużo tekstu1. Basic Traininghttp://www.youtube.com/playlist?list=PLBt3eoUxEx97PnwuCGhC-ga8uAYTCvDBxto playlista youtube, w której jest 11 filmów z serii "Basic Training", opisujące podstawowe aspekty rozgrywki - dobre bo wszsytko co najważniejsze można zobaczyć, a nie czytać o tym
2. Znaczniki na mapach - Punkt przejęcia - stając przy tym punkcie (może być ich od 1 do 4 na sektor w zależności od wielkości bazy w danym sektorze) i zmieniając jego przynależność (pasek na ekranie najpierw schodzi z koloru przeciwnika, potem rośnie z kolorem naszej frakcji aż do zmiany koloru punktu) zaczynamy przejmować dany sektor na mapie. Im więcej punktów przejmujemy w sektorze, tym szybciej dany sektor się zdobywa. Każdy z takich punktów aby szybciej przejmować sektor potrzebuje od 2 do 6 osób - im więcej tym lepiej (oczywiście przejęty punkt bez osób przy nim stojących też przejmuje sektor, ale dużo dyużo wolniej. Punktów nie można przejąć jeśli na danym obszarze nie mamy żadnych wpływów (influence), które są tym większej im więcej mamy obszarów otaczających zdobywany obszar
- Generator tarcz przeciw pojazdom - Może być zniszczony poprzez przytrzymanie przycisku "use" (def. "E"), przez co włączamy jego przeciążenie. Gdy generator zostanie zniszczony znika tarcza, przez którą nie mogą przejeżdżać pojazdy (mogą przez nią przechodzić żołnierze). Oczywiście nie mogą przejeżdżać pojazdy wroga (kolor tarczy określa kto jest właścicielem). Te tarcze są kuloodporne.
Podczas przeciążenia obrońcy w taki sam sposób wyłączają przeciążenie. Gdy generator zostanie zniszczony może go naprawić inżynier.
- Generator tarcz głównych budynków. Taki sam jak powyższy, z tą różnicą, że blokuje również piechotę.
- Generator SCU (Spawn Control Unit). Generator pomarańczowej tarczy przeciwpiechotnej, blokującej dostęp do SCU (opis poniżej)
- Spawn Control Unit (SCU). Zniszczenie go (w ten sam sposób co generatory) spowoduje zablokowanie respawnu dla drużyny broniącej w głównym punkcie spawnu w bazie
- Punkt spawnu. Podobnie do punktu przejęcia, przebywanie w jego pobliży powoduje zmianę przynależności punktu do danej frakcji. Punkty te są umiejscowione w małych obozach, których zajęcie nie powoduje przejęcia obszaru, jednak dają one możliwośc spawnu na tym obszarze, a także dają dostęp do okolicznych terminali pojazdów oraz piechoty
- Teleporter - wejście w niego (jeśli nasza frakcja takowy posiada - co widać po kolorze) pozwala na szybkie przemieszczanie się do bazy, lub jej różne kondygnacje, zamiast korzystania z wind i schodów
- Wieża z amunicją - wieża tylko dla pojazdów lądowych. podjechanie do niej uzupełnia nam amunicję w pojazdach. Samoloty mogą to robić na lądowiskach (ikona jest wtedy taka sama, tylko ma jeszcze mały znaczek samolotu obok.
3. Statystyki broniArkusz z informacją o parametrach broni - pozwala sprawdzić ja dana broń będzie działać (przynajmniej na podstawie liczb)
https://docs.google.com/spreadsheet/lv?key=0AuOojvNLMApVdEtIU1NKenEzNzZOSWNaanFqSUVxLWc&type=view&gid=12Na co warto zwrócić uwagę?
a. ROF (rate of fire) - mniejszy rof jest lepszy na dłuższe dystanse, większy na małe (CQC)
b. recoil - strzałki pokazują w jaką stronę broń bedzie uciekać i w jakim stopniu (np ↑ , → oznacza że broń będzie uciekać do góry i w prawo, a ↑ , ← = → że broń ucieka tylko do góry - im mniejsza wartość przy strzałkach tym mniejszy recoil)
c. Bullet Max i Min damage - wartości obrażeń jednego pocisku i odległość na jaką te obrażenia zadajemy (przy max dmg maksymalna odległość, przy min dmg odległośc od której broń ma mniejsze obrażenia)
d. CoF (cone of fire) - rozrzut pocisków w zależności od tego czy stoimy, czy kucamy, czy się poruszamy
e. reload speed - czas w sekundach w jakim przeładowujemy broń (short - z minimum jednym nabojem w magazynku, long - z pustym magazynkiem)
f. Projectile velocity - prędkość pocisków - im wyższa tym szybciej pocisk dotrze do przeciwnika na dalsze odległoości (co pozwala określic jak celować do obiektów w ruchu - oczywiście trzeba też brać tu pod uwagę drop pocisków)
Jak widać, bronie nie są laserowymi zabawkami z ostatnich codów (no może poza broniami Vanu) i każdej trzeba się nauczyć.
4. Bardzo dobry GUIDE na ign.com (naprawdę warto go przeczytać)http://uk.ign.com/wikis/planetside-2/Starter_Guide5. UserOptions.iniPlik z ustawieniami - bardzo dobry topic z różnymi ustawieniami w tym pliku znajdziecie tu
http://forums.station.sony.com/ps2/index.php?threads/useroptions-compilation-updated.77094/Podane są tam też różne przykładowe cfg w zależności od tego jakią jakość chcemy mieć włączoną (odnośnie ultra - nie radzę stosować tego cfg nie mając prawdziwego monstrum)
To mój aktualny cfg
http://pastebin.com/Gx7tHU1YJak ktoś będzie miał za słabe fpsy to polecam zmniejszyć
RenderQuality=1.200000 na np 1.000000 (choć zwiększenie tego powyżej 1.0 daje dużo ładniejsze tekstury [supersampling]
RenderDistance=6000.000000 na 2000.000000 zmniejszenie renderowania obiektów z 6km do 2km
ParticleDistanceScale=2.000000 , ffectsDistanceScale=2.000000, FloralDistanceScale=2.000000 - zmiejszyć do 1.000000
AO=1 , na 0 - wyłącza Ambient Ocllusion
LightingQuality=5 na 2
EffectsQuality=5 na 2
To powinno poprawić wasze fpsy nie zmniejszając bardzo "ładności" grafiki
Ewentualnie można też wyłączyć trawę i ine jakieś pierdoły na ziemi co daje kilka fps
RenderFlora=On na off
To na razie tyle, mam nadzieję, że Wam to pomoże.