oj duzo pisania.
Napisze Ci jak to wygląda u nas jesli chodzi o podstawowa kompozycję składu (12 osób) gdy prowadzimy "Opsy"
Squad Leader (zazwyczaj Medic lub Light Assault - tak klasa pozwala na umiejscowienie squad becona w niedostepnych miejscach np. szczyt wierzy, jakiś szczyt góry, dachy itd)
Medic
Medic
Medic
Medic
Infiltrator (z tzw. dildo czyli motion spoterem, to oznaczania przeciwników na mapie, oraz inf tool do hackowania wrogich terminali)
Engineer
Engineer
HA
HA
HA
HA
Jak widzisz wiecej ludzi jest medykami, gdzie klasa ta nie dość, ze ma bardzo dobrą podstawowa broń (assault rifle) która jest bardzo celna, to pozwala na leczenie i wskrzeszanie poległych członków składu.
Nasza taktyka opiera się mocno na medykach.
Co do stosowania maxów, to oczywiście jest to przydatne w wielu sytuacjach, ale za dużo tez nie dobrze. Max jest mocną bronią samą w sobie, ale bez odpowiedniego wsparcia padnie równie szybko jak zwykła piechota, wiec trzeba mu zapewnić dedykowanego inzyniera do napraw. Dlatego podczas użycia maksów, zeby nie destabilizowac kompozycji składu maksymalnie może ich być 2 (co i tak daje duzą siłę ognia) i dwóch inzynierów, którzy nie skupiają sie na walce ale tylko reperuja maxy.
Co do rozwoju postaci, to przede wszystkim skupiłbym się na dodatkach a nie broniach - dlaczego ? podstawowe bronie sa tzw "all rounderami" czyli dobre do wszystkiego. Bronie, które możesz zdobyc później sa sidegradami, czyli specjalizują się w czyms lepiej niz podstawowe, ale sa też w czyms gorsze - a ponieważ częśto kosztują dużo certów, to lepiej te certy przeznaczyć na rozwój postaci
i tak:
Heavy assault.Na poczętku proponuje rozwijac jego tarczę - sa ich trzy rodzaje, które mają swoje wady i zalety
1. nanite mesh generator - podstawowa startowa tarczas - najtańsza i najbardziej uniwersalna. po właczeniu daje 600 hp odpornosci zanim zejdzie do zera. Każdy kolejny poziom zmniejsza czas jej regeneracji (z 60sek do max 45sek)
2. adrenaline shield - do nie dawna moja ulubiona i przeznaczona raczej dla doświadczonych graczy (oraz najdroższa w rozwoju) - działa na podobnej zasadzie jak powyższa (tez +600hp), z tym że różnica jest taka, że poza normalnym odnawianiem które trwa 60 sek od 0 do 100%, to na maksymalnym poziomie (i tylko ten tak naprawdę warto używać, czyli rozwijać w miare napływu certów, ale zacząć uzywac jak ma się maksa) regeneruje się o 25% za kazdego zaitego przeciwnika - jednym słowem jak jestes dobry i potrafisz zabijac szybko, to tarcza odnawia się szybko...
3. Resist shield - to jest bardzo ciekawe rozwiązanie - tarcza która daje odporność na poziomie 45% dla broni piechoty (nie daje odpowirności na 600hp tak jak poprzednie), czy za każde trafienie zamiast dostać np. -100hp, dostajesz -65hp. Każdy kolejny poziom zmniejsza jej czas odnawiania, ale własciwości i czas trwania (8sek) pozostają bez zmian. Jest jeszcze jedna rzecz która ją odróznia od powyższych, a mianowicie sposób jej używania - żeby uzyskac najlepsze rezultaty musisz ją włączyc przed rozpoczeciem walki, bo jak ja włączysz po otrzymaniu pierwszego trafienia to daje ci już mniej (masz mniej HP do zredukowanych obrazeń) - dwie powyższe można stosowac w trakcie waliki jako boost HP
Dodatkowo ważne sa
1. Nanowave armour - odpowirność 25% na pociski (z wyjątkiem głowy) - nie skaluje się z resist shield - wiec najlepiej użwyac to z pierwszymi dwoma tarczami
2. Grende bandolier - fajnie jest mieć 4 granaty a nie jeden
3. Advanced shield capacitor - to jest ciekawe urzadzenie w połączeniu z resist shield - daje ono szybsza regeneracje tarczy podstawowej (HP każdego gracza składa się z tarczy - 500 pkt i hp 500 pkt = w wypadku HA masz jeszcze aktywowaną tarczę o której pisałem powyżej) - to coś ospowiada za regenerację tej tarczy podstawowej (500hp) i na najwyższym poziomie tarcza zaczyna się odnawiac po 4 lub 6 sek (nie pamiętam dokładnie) gdzie normalnie jest to 8 (pod warunkiem, ze nikt Cie nie trafił) - a dlaczego działa to dobrzez resist shield - a no dlatego, ze resist shield daje te swoje 45% odpownosci także do tarczy, wiec im szybciej się zregeneruje, tym szybciej bedziesz miał maksymalny potęcjał resist shield
4. Med kits (to w sumie mozna dać wcześniej) i chyba nie musze tłumaczyć po co - zreszta to jest uniwersalny trait, czyli jak rowiniesz to masz w kazdej klasie.
5. granaty AV - dobre do walki z maksami - przyczepiaja się do nich
reszta jes opcjonalna
MedicTu najwazniejsze jest jak najszybsze rozwiniecie klasowej umiejętności czyli leczenia AOE, medic toola (szybsze leczenie i wskrzeszanie) oraz grenade bandolier z revive granatami - ma się wtedy 4 revive granaty, które wskrzeszają wszystkich firendly w promieniu 10m od miejsca wybuchu granatu co pozwala na szybki mas revive.
najlepsza postać do grindowania certów, więc polecam jako klasa startowa.
Tu można jeszcze rozwinąć w póxniejszym terminie c4 (leczyć się możesz sam swoim AOE więc czemu nie mieć możliwości jeszcze wysadzania wszystkiego w okół)
EngieOczywiscie podstwa to rozwinięcie repair tool zeby jak najszybciej naprawiać zniszczony sprzęt/pojazdy/maxy, w nastepnej kolejności miny oraz działaka - wg mnie najpierw AV potem AI.
Przydatnme moga byc
1. Flak armor - daje odpoorność na wybuchy więc dla inzyniera podczas naprawy np. czołgu na polu walki jak najbardziej wskazane
lub
2. grenade bandolier z sticky grenades - granaty które przyczepiają się do kazdej powierzchni a nie odbijaja się jak normalne co pozwala np. wrzucic granat w tłum ludzi i przyczepic go do kogoś, więc nie ma szans że ucieknie, a często jeszcze wbiegnie w swoich ziomków - zdażało mi się mieć 15-20 killsów jednym granatem
Light Assault
Tu najważniejsze jest rozwinięcie podstawowego jump jet oraz c4 żeby stac się dobrym C4 fairy ;p
Mogą się przydać flash granaty - oślepienie i wlecenie z c4 w grupke wrogów daje naprawdę dobre rezultaty
O Infiltratorze się nie wypowiadam, bo mało gram, ale na pewno potrzebne sa rozwinięte na maksa:
1. Motion spoter
2. hacking tool
Tu masz moje guidy (po ang) które zrobiłm już dość dawno dla inżyniera i medyka. Sa trochę już nagryzione zębem czasu, ale podstawowe założenia są takie same
Medic -
https://docs.google.com/document/d/1n7z6EuczWXVobjGTIV1i8G_jOgjkL1fI94C02Xal8oI/edit?usp=sharingEngie -
https://docs.google.com/document/d/1YoBPCjHpYKpLq1lWDe92aq5gW3K039JMRfHg-Tg_YzQ/edit?usp=sharingco do pojazdów - najważniejsze sa pojazdy transportowe czyli Galaxy i Sunderer
z tego co mogę polecic to:
1. W przypadku Galaxy - tu na pewno racer framę zeby jak najszybciej leciec z miejsca na miejsce - reszta dowolna
2 w przypadku Sunderera - na pewno racer frame, zeby szybciej jechać i daje też wiekszą możliwość wjeżdżania w trudniej dostepne miejsca - dodatkowo blockade armour dająca odpowrność od obrażeń lub Mine shield - odporność na wybuchy min, lub max stealh który daje niewidzialność pojazdu po jego rozdtawieniu (deploy)
Jak byś miał jakieś konkretne pytania to pisz.
Tu masz jeszcze "Basic Training guide" zrobioną przeze mnie dla nowych graczy u nas w teamie
https://docs.google.com/document/d/1mDTtZJoTruY7pnuXbBEix36KEtDH3OX9taBf_dYlWjk/edit?usp=sharingA jak coś to ewentualnie moge wam zrobić przeszkolenie, któregoś dnia (mam postać na servie miller) ale tak po 22...
Szkoda, że nie jestescie na Cobalcie
PS
Zainstalujcie sobie recursion Stat Tracker (stad -
https://recursiontracker.com/0 - jest to narzedzie które w czasie rzeczywistym zbiera statystyki podczas sesji i wyświetla je na ekranie. Dodatkowo ma coś co nazywa się voicepackami, czyli voiceover taki jak np. w Unreal tournament jak masz np. double kill, headshot itd.
Tu jest wyjaśnine jak tego używac (co nie jest skomplikowane)
https://recursion.tk/content.php?123-Recursion-Stat-Tracker-Main - wystarczy tak naprawde dodać swojego gracza do trackera i uruchomić go przed odpaleniem gry.
Ostatnio stworzyłem voicepack do trackera z głosami Duke Nukem (nie jest jeszcze publicznie dostepny)