Grudzień 23, 2024, 00:02:35

Autor Wątek: Planetside 2  (Przeczytany 160750 razy)

Offline booli

  • Nowy
  • *
  • Wiadomości: 843
  • Szacun: -43
Odp: Planetside 2
« Odpowiedź #255 dnia: Październik 29, 2013, 16:35:05 »
no i wlasnie dlatego ja wskakuje na gtx 770 :) szczegolnie, ze od wczoraj jest promo i do kazdej karty daja Assassina 4 i ostatniego Splinter Cella :D

jebac AMD za grzanie w mieszkaniu, wieksze rachunki za prad i glosnosc na poziomie artylerii w RO!

Offline **LIDER**

  • Nowy
  • *
  • Wiadomości: 805
  • Szacun: 6
  • *Seven Steps Behind*
    • www.enclave.pl
Odp: Planetside 2
« Odpowiedź #256 dnia: Październik 29, 2013, 17:25:49 »
Yep, sam właśnie przymierzam się do zmiany mojej 580 Lighting na coś nowszego (shadowplay od serii 600) 770 lub 780 zwłaszcza, że coś NV zapowiedziała obniżkę cen ?  ???

btw: booli na jaką 770-tke wskakujesz ?
« Ostatnia zmiana: Październik 29, 2013, 19:03:02 wysłana przez **LIDER** »


Offline sparr

  • Administrator
  • Nowy
  • *****
  • Wiadomości: 1744
  • Szacun: 22
  • I'm too Old for this Shit
    • http://enclave.pl
Odp: Planetside 2
« Odpowiedź #257 dnia: Październik 29, 2013, 19:10:40 »
Ja przymierzam się do 780. U nas po obniżce będzie jakies 1800-1900. Ja raczej kupie w UK (znajomy mi kupi) i bedzie za prawdopodobnie za jakies 1600

Offline booli

  • Nowy
  • *
  • Wiadomości: 843
  • Szacun: -43
Odp: Planetside 2
« Odpowiedź #258 dnia: Październik 29, 2013, 21:25:19 »
Liderku, ja łykam gigabyta ewentualnie msi, jedyne marki ze swietnym chlodzeniem i fabrycznym oc (+10% na rdzeniu),

gdybym mogl miec wiecej czasu na granie, a nie na zone, to bym szarpnal sie nawet na 780Ti, ktore wchodzi i mial w dupie temat grafiki przez najblizsze 3 lata, a tak gram tylko od czasu do czasu i szkoda mi wywalic tyle hajsu, zeby pograc raz na tydzien, ewentualnie w nocy... :P

poki co, pracuje nad tym, zeby kobicie spodobaly sie gry, a nie, ze to złoooo :P

Offline Wawer

  • Global Moderator
  • Nowy
  • *****
  • Wiadomości: 981
  • Szacun: 31
    • http://www.enclave.pl/
Odp: Planetside 2
« Odpowiedź #259 dnia: Październik 29, 2013, 22:27:25 »
Lider, jak będziesz grafę sprzedawał daj znać :P

Offline sparr

  • Administrator
  • Nowy
  • *****
  • Wiadomości: 1744
  • Szacun: 22
  • I'm too Old for this Shit
    • http://enclave.pl
Odp: Planetside 2
« Odpowiedź #260 dnia: Październik 30, 2013, 19:53:35 »
a może moją chcesz Wawer ?

EVGA GeForce GTX 660 Ti SC jeszcze rok na polskiej gwarancji a 4 lata na gwarancji evga (wykupiłem rozszeżoną)

Cenę dla Ciebie dam korzystną
« Ostatnia zmiana: Październik 30, 2013, 19:56:34 wysłana przez sparhawk »

Offline sparr

  • Administrator
  • Nowy
  • *****
  • Wiadomości: 1744
  • Szacun: 22
  • I'm too Old for this Shit
    • http://enclave.pl
Odp: Planetside 2
« Odpowiedź #261 dnia: Listopad 12, 2013, 14:20:56 »
Dziś właśnie wychodzi największy jak do tej pory patch do Planetside 2 - OMFG (Operation Make Faster Game) Patch o wielkości ok 3GB.
Jest to pierwszy z zapowiedzianych trzech patchy optymalizacyjnych

Na serwerze testowym, ja na swoim sprzęcie (i5@4,3Ghz, 660Ti, 16Gb ramu) w dużych (naprawdę dużych - kilkaset osób) walkach mam 50-70 fps (gdzie przed patchem miałem 25-40)

Patch diametralnie zmienia wydajność gry.

Dlatego jeśli ktoś narzekał na grę pod tym kątem  - to bardzo zapraszam do ponownego jej sprawdzenia i szczerze ją polecam (i wydaje mi się że po tej optymalizacji Lider potwierdzi moje słowa)
Jeśli jeszcze ktoś nie próbował - naprawdę warto!

Jeśli ktoś będzie miał ochotę - piszcie PM - ja wszystko co jest w grze wytłumaczę i zapoznam z mechaniką, która jest całkiem rozbudowana

poniżej patch notes

Cytuj
Performance

General:

Refactored game rendering to better utilize multiple CPU cores. The same has been done for UI rendering.
Optimized the CPU cost of some purely aesthetic physics objects
Added adaptive complexity levels for physics simulations based on current client performance
Disabled redundant physics processing between remotely-simulated vehicles
Improved simulations between complex compound shapes, primarily vehicles
Sound emitter optimization
Numerous optimizations have been done to remote character processing to reduce the cost of per-player processing.
We found that players getting in and out of vehicles was causing some performance issues. This has been addressed and is working as expected, now.
Audio asset clean-up
Added a frame rate smoothing option. (This is on by default and trust us, you probably want this. It will make your frame rate smoother and reduce spikes. Your FPS counter will show as lower overall, but that’s not a bad thing.)
Adjusted the default graphics settings. (If you push Reset to Default, it will set the graphics settings appropriate for your system.)

FX:
Vehicle debris pieces updated
All bullet impacts optimized

Animation:

Implemented new scatterblend node to provide more fluid third person movement and a performance improvement
Reorganized the networks to eliminate redundancies and reduce the overall network size
Created level of detail version of the third person network. This allows code to switch to less expensive version of the network based on how far away the player is from the camera. This provided our largest performance improvement at approximately a 50% improvement for network processor time.
Consolidated the number of active nodes and pass downs in the network. This simplified the network and insured that costly additive nodes were only active when they were necessary.
Removed state machines that could be replaced with blend trees. Blend trees are more efficient than state machines.

Art:

Optimization pass on First Person arms
Improved usage of textures on various vehicles
Optimization pass on Ace Tool and Ammo Pack

Memory:

Fixed several client crashes (We’re not done with these and should have more coming soon.)
Fixed a few client memory leaks (Not done here either. Still investigating some memory optimizations to help with crashes related to memory.)

UI:

Overhead indicator system overhauled for performance
The HUD, Centralized HUD, as well as the health and shield bars have been redesigned with a new look to increase performance
Fixed Scaleform garbage collection spikes
Optimizing UI advance processing
Faster communication between AS3 and C++/LUA
Faster subsequent map load times
Faster retrieval of localized strings
Platoon UI optimizations and polish
Player kill notification revamp
Kill spam notification revamp
Fixed various existing and potential memory leaks
UI HUD Updates:

Minimap optimizations: more logic in C++ e.g. alpha updates such as fading and blinking instead of AS3 tweening, throttling via time slicing, recon indicator updates, recon motion dart detects enemies properly on the minimap, fixed AMS exclusion radius not appearing properly, increased default zoom level
Compass optimizations: controlled directly from C++
Weapon info optimizations ( bullet count, reload warning, blinking etc )
Vitals optimizations and revamp ( health, shield, etc )
Facility info / squad list will show when minimap is expanded if screen height >= 1080
Fixed issue with sunderers not showing ‘gives ammo’ or ‘gives repair’ icon within 100m
Now show the HUD facility indicator when you are inside a region but outside of the facility radius
Fixed issues with HUD indicators blinking in when they first initialize
Optimized Indar:

Reduced ecosystem masks
Reduced polycount on most environment objects
Reduced occlusion calculations from most environment objects
Reduced texture usage on some environment objects
Removed redundant objects, replaced with visually similar ones
Adjusted LOD distances

Non Performance

Highlights:

No more double loading screens
Changed recommended server calculation to improve faction balance
AI turret should no longer shoot itself
AV turrets and their projectiles should no longer disappear in large fights
Numerous client focus and cursor fixes such as preventing windows from appearing above the client in full screen windowed mode and the Windows cursor appearing on loading
We’ve disabled GPU particles until further notice. (Due to some our optimizations, GPU particles don’t work quite right and we need to spend some time to fix them up.)

General:

All spawn timers are now the same at 15 seconds. Previously the spawn timers would scale based on location or type from 14-18 seconds, with the majority of spawns being at 18 seconds.
Squad deploy will no longer drop pod players into the center of a bases. It will instead spawn the player at the closest hard spawn point to the squad leader, which includes facility spawn points, deployed Sunderers, and squad spawn beacons
The Infiltrator’s recon dart will now send found enemies to the minimap of all allies in a 150m radius. Previously this tool had a range limit of 50 meters
Increased the drop speed of drop pods. They now accelerate as they approach the ground. Collision damage multiplier reduced to account for the higher pod velocity.
Reduced the horizontal movement speed of drop pods so they land closer to their origin points
Improved look of bullet hit impacts in low settings
Fix to sending tells across servers
Improved particle effects on vehicle deaths for TR and NC

World:

Amerish sky settings have been shifted 12 hours. If you don’t like the onset of evenings on Indar or Esamir, Amerish has bright sunny skies waiting for you
Indar lighting slightly darkend at dawn and dusk
Some outposts on Indar received minor gameplay adjustments.
Zurvan Amp Station has had its secondary spawn room removed and now resembles the other amp stations
Dahaka Amp Station now has gate shield generators
Indar Lattice Additions:

The Crown <-> Crossroads Watchtower
Vanu Archives <-> NS Secure Data Lab
Quartz Ridge Camp <-> Indar Comm Array
Ceres Hydroponics <-> Galaxy Solar Plant
Crimson Bluff Tower <-> NS Material Storage
Benson Construction <-> Alkali Shipping

UI:

We've renamed the Indar Warpgates to geographical names. So you will now see the "Indar Northern Warpgate" instead of the "Indar TR Warpgate"
The squad list now has icons for players inside MANA turrets or Drop Pods
The Flash and Harasser mini-map icons have been made more distinct from each other
Enemy vehicles will no longer show an occupancy count

Bug Fixes:

Fixed shotgun pellet count tooltip. Instead of saying, "The amount or pellets each time the shotgun fires" the tooltip now says, "Single-shot Pellet Count / Pellet Spread"
Added 1x sight for VS Eridani SX5G
Fixed an issue where Resupply and Repair Sunderer icons would not display when within 100 meters of the vehicle
Fixed an issue where The Smoke Screen Utility tooltip on the loadout menu has a different duration value than the cert rank for Sunderers
Fixed gravity lifts in the Frostbite Harbor spawn rooms to function correctly
The AV turrets at West Highlands Checkpoint should no longer be floating
Fixed floating turrets at West Highlands Checkpoint and The Stronghold
Removed erroneous painfields around Indar
Fixed an issue where the two projectiles would sometimes be visible when firing the Recon Detect Device when only one was fired
Fixed issue where lower ranks of Sunderer Proximity Repair could not repair Sunderers that had a higher rank equipped.
Depot Bundles and store items have had a pass to ensure correct faction usage is written in their descriptions
Fixed cases where the player’s corpse wasn’t removed from the world after declining a revive
Regions that cannot be captured will no longer show up as reinforcements or instant action spawn points
Removed the visibility cap on rockets and placed explosives. They should always show in heavy battles now
Players can no longer use the quick action menu to track enemy players
Fixed the player standing from crouch in third person when shot while holding certain items
Fixed the Striker not animating in first person after firing
Glass added to cockpit of Mosquito
« Ostatnia zmiana: Listopad 12, 2013, 16:36:35 wysłana przez sparhawk »

Offline gehuzz

  • Nowy
  • *
  • Wiadomości: 773
  • Szacun: 9
Odp: Planetside 2
« Odpowiedź #262 dnia: Listopad 12, 2013, 16:17:33 »
może na moim atari teraz da się grać:P
]

Offline booli

  • Nowy
  • *
  • Wiadomości: 843
  • Szacun: -43
Odp: Planetside 2
« Odpowiedź #263 dnia: Listopad 14, 2013, 15:23:09 »
jak do grania Ci starcza 6 fpsow to spoko ;)

Offline gehuzz

  • Nowy
  • *
  • Wiadomości: 773
  • Szacun: 9
Odp: Planetside 2
« Odpowiedź #264 dnia: Listopad 14, 2013, 16:11:49 »
20 by styknęło;p
]

Offline sparr

  • Administrator
  • Nowy
  • *****
  • Wiadomości: 1744
  • Szacun: 22
  • I'm too Old for this Shit
    • http://enclave.pl
Odp: Planetside 2
« Odpowiedź #265 dnia: Listopad 15, 2013, 11:28:23 »
A to tak na zachęte (stary film, ale fajnie pokazuje co i jak), dla tych co nie próbowali, no i dla tych co już grali, ale przed patchem optymalizacyjnym



Olejcie BFa i inne popierdułki o skali nawet nie dorastającej do walk na jednym hexie (bazie) z PS2 ;)

Serer: Ceres
Faction: Terran Republic
Outfit: RedMist

Offline sparr

  • Administrator
  • Nowy
  • *****
  • Wiadomości: 1744
  • Szacun: 22
  • I'm too Old for this Shit
    • http://enclave.pl
Odp: Planetside 2
« Odpowiedź #266 dnia: Listopad 20, 2013, 09:19:04 »
Planetside Steam Trading Cards :)



Od dziś do niedzieli jest Double XP i golden bundle z broniami, camuflarzem i boostem +50% xp na 6 miesięcy (sam ten boost jest wart ok50$) za 39.99$
https://forums.station.sony.com/ps2/index.php?threads/happy-birthday-auraxians.158849/page-2

Jak by ktoś chciał zacząć to świetny moment i ten bundle na pewno bardzo może pomóc

Offline sparr

  • Administrator
  • Nowy
  • *****
  • Wiadomości: 1744
  • Szacun: 22
  • I'm too Old for this Shit
    • http://enclave.pl
Odp: Planetside 2
« Odpowiedź #267 dnia: Listopad 23, 2013, 00:44:19 »
Może ktoś ma ochotę obejrzeć jak wygląda (nie trailerowa) i jak gramy w Planetside2

Poniżej link do 2h zapisu walki naszego ledwie kilkunastoosobowego (1,5 składu w PS2 - skład ma 12 osób, pluton 48) składu podczas Alertu (event) polegającgo na zdobyciu jak największej ilości dużych baz typu Amp Station (każda frakcja ma ten sam cel)

http://www.twitch.tv/mordim3r/c/3284371
« Ostatnia zmiana: Listopad 23, 2013, 00:59:57 wysłana przez sparhawk »

Offline sparr

  • Administrator
  • Nowy
  • *****
  • Wiadomości: 1744
  • Szacun: 22
  • I'm too Old for this Shit
    • http://enclave.pl
Odp: Planetside 2
« Odpowiedź #268 dnia: Grudzień 02, 2013, 09:59:53 »
Wczorajsza heroiczna walka jednym skłądem przeciwko całemu plutonowi

https://www.youtube.com/watch?v=0BBAOv0b9bw

Offline sparr

  • Administrator
  • Nowy
  • *****
  • Wiadomości: 1744
  • Szacun: 22
  • I'm too Old for this Shit
    • http://enclave.pl
Odp: Planetside 2
« Odpowiedź #269 dnia: Grudzień 02, 2013, 20:05:59 »
Most Inspirational PlanetSide 2 Speech - EVER!!

 


* Szałbox

Refresh History
  • BigDzik0: o, deep rock'a niedawno ogrywalem. solo słabo siada. Z coopów jeszcze Risk of Rain2 i Gunfire Reborn maja ostatnio wzięcie : )
    Marzec 29, 2021, 09:18:04
  • Blood: Gra ktoś w nowego bfa czy bojkotujecie?
    Listopad 20, 2021, 18:11:09
  • NightMaX: lol 3 info na rok :)
    Luty 04, 2022, 12:25:59
  • Inermis: Dziwne że jeszcze DNS istnieje :)
    Marzec 18, 2022, 12:26:41
  • Inermis: Teraz na tapecie Elden Ring
    Marzec 18, 2022, 12:26:49
  • booli: ooo zyjecie:D myslalem, ze mozna Was znalezc w dziale zdjec ze starymi pierdzielami na fb
    Październik 21, 2022, 18:18:24
  • Flaw: Cześć :)
    Grudzień 03, 2022, 22:11:27
  • Flaw: Odpaliłem GeForce Now i od kilku dni pogrywam w BF'a.
    Grudzień 03, 2022, 22:12:56
  • booli: elegancko
    Luty 20, 2023, 13:24:51
  • NightMaX: a czemu mamy nie zyc :) nmie dosc ze zyjemy to jeszcze gramy wspolnie na TS - aktualnie warzone 2 na tapecie
    Kwiecień 03, 2023, 20:18:12
  • boby7: Ja też żyję :) Czołem wszystkim!
    Kwiecień 10, 2023, 10:40:13
  • Simek: Siema wszystkim po latach ;)
    Kwiecień 10, 2023, 22:00:28
  • booli: o dzizzz
    Czerwiec 11, 2023, 20:58:39
  • booli: Simek... nasz czlowiek z bialego dunajca :D
    Czerwiec 11, 2023, 20:58:53
  • jason.paury: oO
    Lipiec 14, 2023, 11:57:12
  • NightMaX: ja pierdziele na jesień sie tak uaktywnijcie a nie w lecie kiedy nic nie gramy :D
    Lipiec 15, 2023, 14:54:16
  • NightMaX: a tak poważnie grywamy - prawie codziennie ale tak wlasnie zaczynamy jak sie zaczyna zimno robić w lecie zawsze jest przerwa.
    Lipiec 15, 2023, 14:56:06
  • NightMaX: Jest TS chyba nawet adres zapisalem w jakims wątku
    Lipiec 15, 2023, 14:56:25
  • BigDzik0: w którym? bo chciałem wpaść, tak szukam, ten z "aktualny server" nie bangla :)
    Grudzień 06, 2023, 17:49:20
  • booli: ejj zyjecie tam?
    Wrzesień 25, 2024, 10:02:42

SimplePortal 2.3.3 © 2008-2010, SimplePortal