Forum otwarte > Hyde Park

Planetside 2

(1/79) > >>

sparr:
To znowu ja z nowym wątkiem... no ale co zrobić, jak co i rusz staram się oderwać Was od LOLa i WOTa jakimiś (IMO) ciekawymi grami i nic nie mogę wskórać... staram się też przekonać do nich i tych co w te dwie wymienione nie grają...

Ogólnie nic, ale może teraz się to zmieni, jako, że wszyscy w enclave lubimy duże bitwy, masę mięsa armatniego, ciężkie czołgi i kawalerię powietrzną...
Może teraz mi się uda, jako, że Planetside jest grą Free to Play (w której oczywiście są mikropłatności jak w wymienionych wyżej grach, jest też model subskrypcji, ale ogólnie można w grę grać nie wydając ani złotówki i wszystko odblokować - fakt zajmie to masę czasu, ale można), a poza f2p jest wszystko to co lubimy i napisałem powyżej.
Jedyny mankament to to, że nie wszystkim może się podobać osadzenie zmagań w świecie futurystycznym (me included), ale wierzcie mi, to tylko pierwsza myśl dotycząca tej gry, po kilku chwilach w niej ja osobiście nie miałem już z tym żadnych problemów.

Kilka osób polecało mi inna grę tego typu - Tribes Ascend (tez f2p), ale niestety mi nie odpowiada w niej totalnie arcadowy system poruszania, gdzie czuje się jak w Q3 Arena... Tu jest inaczej (oczywiście też są w jednej klasie jetpacki, ale to i tak inaczej wygląda i inaczej się odczuwa)

Ale teraz do sedna.
W grę pograłem dopiero niecałe 3h, ale wciągnęła mnie tak, że wczoraj położyłem się o 2:20 gdzie o 6 pobudka...
Gra się wyśmienicie, dla mnie bardzo porównywalnie do BF3, ale na zdecydowanie większą skalę. W ciągu 3h ani przez moment się nie nudziłem - non stop, atak, obrona, desant, infiltracja - a to wszystko z udziałem kilkudziesięciu ludzi obok, którzy w danej części mapy, na jednym z 3 kontynentów byli akurat niedaleko mnie (łącznie jest 2000 ludzi na kontynent na serwerze, a kontynenty są 3 - jak łatwo policzyć jest 6000 ludzi na serwie, którzy jednocześnie ze sobą walczą)
Jak to można pokusić się o klasyczne już stwierdzenie "mają rozmach skurwysyny!"

Gra na początku może się wydawać skomplikowana. Tutoriale są raczej kiepskie i na początku nie za bardzo wiedziałem o co chodzi, jednak nie jest to fizyka kwantowa, a MMO FPS więc w miarę szybko można dojść o co chodzi.

Ciężko mi jest na ten moment wydawać recenzję raptem po kilku godzinach grania i nie po to ten pierwszy post.
Jego celem jest przede wszystkim zwrócenie uwagi na grę, która moim skromnym zdaniem jest naprawdę bardzo dobra, taka jak wielu z nas lubi, jest FPSem a nie zomgfantasymmo, i jest stworzona do klanowej rozgrywki (choć w innym stylu niż do tej pory - nie mecze, a ciągła walka dla swojej frakcji)
Poza tym jest darmowa, do pobrania via Steam http://store.steampowered.com/app/218230/?snr=1_7_suggest__13

Oczywiście nie będę mówił, że gra jest idealna. Oczywiście ma bugi (czasami widać przelatującego trupa, lub coś nas zabije - cholera wie co), ale są to drobiazgi, które przytrafiły mi się 1 czy 2 razy.
Grafika może nie jest jak w BF3, ale jak na skalę rozgrywek, to jestem pod ogromnym wrażeniem, że to chodzi tak jak chodzi (ja u siebie na najwyższych ustawieniach - z cieniami na low, mam 40-60 fps)

Ja stworzyłem postać na serwerze Ceres, po stronie Terran Republic (ale oczywiście mogę zacząć gdzieś indziej i w innej frakcji)

Fajnie by było jak zebrałoby się kilka, a może kilkanaście osób chętnych do pogrania, bo wiem, że może się wam spodobać, a w kupie może być ciekawie

Poniżej kilka filmików i jak coś dawać znać, czy jesteście zainteresowani.
IMO to bardzo ciekawa alternatywa do wszelakich gier w jakie gramy, a może znowu nas wszystkich wrzucić w wir walki - szczególnie, że spróbować można tego całkowicie za darmo (powtarzam się)

PlanetSide 2 - The Future of War

PlanetSide2: Choose Duty, Choose the Terran Republic.

PlanetSide 2: Choose Vanu Sovereignty, Choose Enlightenment

PlanetSide 2: Choose Freedom, Choose the New Conglomerate

Planetside 2 Basic Training: How to choose an Empire and Character Creation

Planetside 2 Review - Game Of The Year! (Planetside 2 Gameplay/Commentary)

Planetside 2 Platoon Gameplay - Epic Platooning Episode 1 [ HD 1080p]

sparr:
W uzupełnieniu powyższego, pare informacji dla nowych graczy:

Odpalasz grę, ekran ładowania i teraz jesteś w menu głównym co teraz?
Najpierw wybierasz frakcje. Do wyboru masz:

New Conglomerate (Niebiescy- Wojownicy o wolność którzy najbardziej cenią brutalną siłę i wytrzymałość.)
Terran Republic (Czerwoni- Regularne wojsko. Twardzi dobrze wyszkoleni i bardzo lojalni. Najbardziej cenią mobilność.)
Vanu Sovereignty (Fioletowi- Grupa wierząca że jedyną droga dla ludzkości jest wykorzystanie technologi pozostawionej przez wymarłą rase Vanu.)

1. Każda z frakcji ma swoje unikalne wyposażenie które podkreśla ich charakter.
NC ma najpotężniejsze bronie i najwytrzymalsze pojazdy za to płacą sporym rozrzutem i małą mobilnością.
TR ma najbardziej pojemne magazynki i najszybsze pojazdy. Jednak ich siła ognia i celność jest na przeciętnym poziomie.
VS ma najnowocześniejsza technologię. Karabiny plazmowe z zerowym odrzutem oraz czołgi grawitacyjne które mogą przelatywać nad przeszkodami.
Następnie wybierasz serwer. jest ich kilkanaście.
2. Nie ma możliwości przeniesienia postaci ani odblokowanych bądź zakupionych rzeczy z serwera na serwer.
Postać przypisana jest do serwera.
Rzeczy odblokowane za punkty bądź prawdziwą kasę są przypisane do postaci.
Wynika z tego że by grać na innym serwerze musisz stworzyć nową postać.
Nowa postać nie będzie miała nic wspólnego z pozostałymi postaciami.
Nic co odblokowałeś bądź kupiłeś na innej postaci nie będzie dostępne na niej.
teraz tylko nazywasz swoją postać i już możesz grać po wysłuchaniu krótkiej odprawy.
I tu największy szok. Zaraz po zakończeniu filmiku zostajesz zrzucony z orbity w najbardziej zaciekłą bitwę na serwerze.
3. Planetside 2 charakteryzuje się sandboxową strukturą. I tak właśnie się zaczyna.
Nie ma żadnego wprowadzenia żadnego samouczka. Dokładnie rzecz ujmując nie ma niczego.
Więc gdy już w końcu zginiesz od przypadkowej kuli wyświetli się ekran rozstawienia(Deployment).
4. Są trzy metody odrodzenia. Zrzut z orbity, pojawienie się w zajętym przez twoją stronę obiekcie bądź przy przyjaznym rozstawionym pojeździe pozwalającym na odrodzenie.
Proponuje odrodzenie się w głównej bazie twojej frakcji. Z prawej strony odszukujesz nazwę:
5. Warpgate to główna baza frakcji- nie obowiązuje w niej ogień przyjacielski oraz wrogowie nie mogą przedrzeć się do niego przez pole siłowe.
Skoro już nie świszczą Ci nad głową kule możesz spokojnie zacząć zapoznawanie się z rozgrywką w PS2.
Pierwsza sprawa to to że to że świat gry jest dosyć spory.
6. Serwer podzielony jest na kontynenty między którymi możesz się przemieszczać albo dzięki konsoli w bazie głównej (ikonka globusa) albo dzięki natychmiastowemu rozstawieniu (Instant deployment).
Jak na razie dostępne są 3 kontynenty: Amerish(pełen roślinności), Esamir(Skuty lodem), Indar(Pełen piaszczustych pustkowi).
7. Podstawowa klawiszologia menu: „esc”-wywołanie menu, „m”-Mapa, „k”-rzeczy społecznościowe,”p”-menu squad’u,”Tab”-tabela wyników
Ciekawią cię ikonki które widzisz dookoła oto wytłumaczenie co one oznaczają.
8. Ikony podstawowych terminali: pistolet-zmiana klasy, lekki transporter-lekkie pojazdy, czołg-ciężkie pojazdy, myśliwiec-samoloty, duży samolot-transportowce powietrzne, globus- transport miedzy kontynentami.
Teraz możesz się spokojnie zapoznać z tym co w każdym z nich możesz zrobić. Ja opisze to po krótce.
9. Terminal klasy- pozwala na zmianę klasy, zmianę wyposażenia oraz uzupełnienie go.
Co do klas o tym będzie później. Co do zmiany i uzupełnienia:
10. Niektóre części wyposażenia wymagają stałego dokupywania go w menu klasy (np. Granaty, C4, stymulanty).
Ale za co się je dokupuje?
11. Są 3 rodzaje surowców . Infantry- Uzupełnianie wyposażenia piechoty, Aerospace- Zakup samolotów, Mechanized- Zakup pojazdów lądowych.
Za co zdobywa się te punkty?
12. Surowce uzyskuje się pasywnie. Przyrost ich deklaruje ilość zajmowanych terenów przez frakcje.
13. Mapa podzielona jest na hexy. Ich kolor oznacza kto aktualnie zajmuje dany teren.
14. Każdy z obiektów przynosi pewną ilość przyrostu surowców.
15. Niektóre z obiektów mają specjalne właściwości i przynoszą specjalne korzyści.
16. Korzyści wynikające zajmowania danego terenu można sprawdzić najeżdżając myszką na mapie dany teren.
17. Diagram kołowy wyświetla procentową siłę frakcji na danym terenie.
18. Wielkie znaki „Deploy” w menu mapy oznaczają miejsca w które możesz się dostać wykorzystują natychmiastowe rozmieszczenie.
19. Natychmiastowe rozmieszczenie (Instant deployment) to możliwość błyskawicznego zrzutu z orbity we wskazane miejsce. Umiejętność odnawia się 12 minut.
20. Przy wyborze Instant deployment nie masz możliwości wyboru klasy. Rozmieszczenie dokona się na aktualnie wybranej klasie.
21. Klasa MAX nie może skorzystać z opcji Instant deployment.
22. Instant deployment możliwy jest do miejsc na których działa rozkaz „wezwania wsparcia” oraz na pozycje dowódcy oddziału.
23. W prawym rogu menu mapy widnieje przycisk „Redeployment” pozwala na ponowne rozmieszczenie bez potrzeby samobójstwa.
Ok to by było na tyle jeżeli chodzi o podstawowe informacje o mapie i możliwości rozstawienia.
Teraz pora na pojazdy.
24. Nie w każdym miejscu masz możliwość do przyzwania ciężkich pojazdów bądź transportera powietrznego.
25. W menu rozstawienia możesz dostrzec ikonki reprezentujące jakiego rodzaju pojazdy są dostępne w danym rejonie do wezwania.
26. Lekki transporter Sunderer pozwala po odblokowaniu i wyposażeniu go w ulepszenia na rozstawienie za pomocą przycisku „b” S-AMS czyli mobilnego ogólnie dostępnego punktu odrodzenia oraz terminalu klas.
27. Sunderer z ulepszeniem S-AMS  nie może być rozstawiony zbyt blisko innego rozstawionego S-AMS. Na mini-mapce widać okrąg zaznaczający teren w którym nie można rozstawiać S-AMS.
28. Każdy z pojazdów ma swój czas odnowienia zanim będziesz mógł przyzwac go ponownie. Mozna go zmniejszyć za pomocą odblokowania odpowiednich umiejętności.
29. Dostęp do Ciężkich czołgów swojej frakcji zapewnia zajęcię Tech Plant’u.
30. Pojazd kierować może tylko osoba która go zakupiła.
31. Menu zarządzania pojazdem jest pod przyciskiem „Pageup” pozwala na wyrzucanie ludzi z pojazdu, zastrzeganie kto może do niego wsiadać oraz autodestrukcje.
OK zapoznałeś się już z mapą i terminalami. Klasy i pojazdy też pobieżnie poznałeś więc możesz już spokojnie wyruszać! gdzie i po co? Tam gdzie cię potrzebują by wygrać tą wojnę.
32. Tereny które są przejmowane migają na mapie.
33. Zazwyczaj największe walki odbywają się tam gdzie możliwe jest dokonanie natychmiastowego rozstawienia.
34. Za pomocą przycisku „insert” możesz dołączyć do najbliższej aktywnej drużyny. Czasami się samoczynnie do niej przeniesiesz czasami nie.
35. Na mapie możesz zaznaczyć „Waypoint” który pozwoli ci na lepsza nawigacje. Klikasz prawym na mapę i zaznaczasz.
36. Przycisk „H” pozwala na powiększenie mini-mapy jednak w zamian za to nie będą widoczne niektóre elekenty interfejsu jak i komunikaty.
Dobrze dostałeś się na pole bitwy co powinieneś zrobić?
NIE DAJ SIĘ ZABIĆ! To najważniejsza zasada. Za zabicie Ciebie przeciwnik dostaje doświadczenie a ty tracisz czas na ponowne dotarcie na pole bitwy.
37. Przejmować można tylko punkty które są połączone z Bazą główną.
38. Aby przejąc punkt trzeba zając punkty oznaczone dużymi literami. Dokonuje się tego przez znajdowanie się w pobliżu Konsoli kontroli.
39. To jak szybko przejmiecie punkt zależy od tego ile hexów sąsiadujących z obiektem jest w kontroli waszej frakcji oraz ile osób znajduje się przy konsoli kontroli.
40. Każda z Konsoli posiada maksymalną liczbę osób która wpływa na prędkość przejmowania. Wyświetlana jest po prawej stronie. Im więcej osób przejmuje punkt tym lepiej.
41. Konsole przejęte przez twoją frakcję są oznaczone zielonym kwadratem te przez przeciwników deltoidem w kolorze frakcji przeciwnika.
42. Migający znacznik punktu oznacza że jest on przejmowany.
43. Po przejęciu większość punktów kontrolnych po lewej stronie zacznie przesuwać się wskaźnik kontroli frakcji nad punktem. Gdy dojdzie do końca Obiekt zostanie przejęty.
44. Za przejęcie obiektu dostaje się sporo punktów ale trzeba być w monecie przejęcia w niewielkiej odległości od niego.

Inermis:
Ojezu... ściana tekstu nie zachęciłaby mnie do pogrania ;)
Jakkolwiek jak coś to pociągnę wieczorem, w grupie zawsze gra się fajniej :P

btw: chyba że borderlands 2 da rade skończyć w jakiś sensowniejszych godzinach?

sparr:
Borderlands też da rade skończyć, ale gra nie ucieknie - poza tym znająć poprzednią część, to najleiej na skończenie BL2 poczekać jak wydadzą wszystkie DLC.

Ściągnij i pogramy - w kupie raźniej, a że "ściana tekstu" - no chciałem jak najwięcej napisać, a i tak to w wielkiej pigułce...
Fajnie by było jak by się zebrało z minimum 10 osób, wtedy byśmy zrobili zorganizowane wypady ;)

**LIDER**:

--- Cytuj ---To znowu ja z nowym wątkiem...
--- Koniec cytatu ---




--- Cytuj ---DAT WALL OF TEXT
--- Koniec cytatu ---


pass

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej