Jako, że jestem jedyny, który zdecydował sięzakupić przed premierą Medal of Honor Warfighter to postanowiłem ja krótko zrecenzować.
Recenzja opiera się na dość krótkiej grze i jedynie trybu MP (SP odpaliłem na 3 min)
Ale od początku...
Jeszcze pamiętam, jak kilka dni temu (przed meczem POL-ANG) mówiłem MikeLLowi i Wawerowi, że nie kupuje, bo... gra patrząc na filmiki mnie nie zachwyciła. Były to filmy z bety, która była tylko i wyłacznie na xboxie.
Przede wszystkim moja opinia była wystawiona na podstawie tego, że miałem wrażenie, że żeby zabić kogoś znów potrzeba 3,5 magazynka + rpg + 3 zdrowaśki...
Po tej rozmowie zobaczyłem jednak lounch trailer
I jakoś tak stwierdziłem, że może moja opinia jest zbyt wczesna i pograłbym w gre na silniku BF3, tyle, że same infantry (niby w BF3 jest CQ, ale jakieś takie... nie do końca...) i stwierdziłem, że sobie kupie (a co!?)
Gra teoretycznie premiere u nas ma dopieo o 00:01 25 października, ale są sposoby, żeby pograć...
A więc do rzeczy:
Zacznę może od podstawowych informacji.
Gra ma:
- 5 trybów rozgrywki MP (choć nie będę ich tu opisywał, bo i tak będzie tu ściana tekstu, a miało być krótko)
- 6 klas postaci, różniących się broniami, specjalnymi umiejętnościami i co najważniejsze, naprawdę każdą klasą gra się zupełnie inaczej
- na ten moment 8 map (w preorderze są jeszcze darmowe 2 - premiera 17 grudnia), które w zależności o trybu gry mają odkryte lub ukryte fragmenty. Mapy są w rozmiarach small i medium - lecz w końcu to nie BF3, gdzie jest rozgrywka large
- silnik Frostbyte 2 - naprawde fajnie to wygląda
- dobry, naprawdę dobry dźwięk
- wchuj rzeczy do odblokowania jesli chodzi o bronie i dodatki do nich (które zmieniają charakterystyki)
- maksymalną ilość graczy - 20 - tu zapewne będzie lament, olaboga a dlaczego nie 32? co tak mało? itd... Jak już pisałem to nie BF, więc skala jest mniejsza, a co za tym idzie naprawdę gra 10 vs 10 jest aż nadto zadowalająca.
- gra sie w drużynach 2 osobowych (fireteam) i poza punktacją za całość misji jako cały team to zbiera się też punkty jako firetam i co fajne na koniec najlepszy jest wyróżniany. Mozna poza tym spawnować się na koledze z FTeam, ale tylko wtedy gdy jest on w bezpiecznym miejscu (co też jest ciekawe, bo nie zrespownujesz się w środku walki dostając od razu banie).Jest z tym jednak jeden wg. mnie bardzo duży minus - a mianowicie, gdy zostanie zabity twój kolega z fireteamu, to przeciwnik któy go zabił przez jakies 2sek ma na sobie czerwoną obwódkę... wtf? obwódka ta jednak jest widoczna tylko dla tej osoby, która została żywa w firetam, nie dla reszty graczy po danej stronie
- przeglądarka serwerów, więc nie trzeba korzystać tylko z battleloga
- mozliwość robienia wślizgu podczas biegu, oraz wychylania się na boki oraz ponad przeszkodę
Czego nie ma :/
- przede wszystkim ustawienia FOV... można go ustawić oczywiście w cfg, ale co za problem dać slider w menu (które jest troche toporne BTW). Poza tym to ustawienie w cfg nie do końca jest działające - tak jakby działało tylko dla sprintu (tak sprint ma oddzielny fov), tak jak ADS ma oddzielnego sensa, choć tu też nie ma ustawienia do tego w menu... :/
- ingame chat... w sumie jest, ale beznadziejny... więc pisanie do kogoś w grze na ten moment nie ma najmniejszego sensu
- i co normalne w większości ostatnich produkcji tego typu, nie ma dostępnych dla plebsu plików serwera....
- nie wiem też jak się przełaczyć miedzy drużynami i poszczególnymi firetamami jak jest miejsce....
Wiemy zatem co jest, a czego nie ma w grze. A teraz moja , mam nadzieję, że subiektywna opinia...
Co mi się podoba:
1. Bronie - Duży wybór, świetnie je czuć, dobrze zbalansowane i świetnie brzmią, duży wybór customizacji, ale nie tylko kosmetycznej jak to bywa (kolorki)
2. Klasy - bardzo fajnie przemyślane, różnorodne, każdą gra się inaczej, dobrze zbalansowane i pozwalają ciekawie ułożyć rozgrywkę.
3. Mapy - całkiem ok poukładane, rożnorodne, nie za duże i nie za małe... Jedynie można się przyczepić, że czasem zbyt liniowe, ale na tle innych produkcji tego typu, naprawdę ok (można się przyczepić, że nie są interaktywne)
4. Grafika - naprawdę jest to poziom współczesny i tu w porównaniu do BFa słońce tak nie oślepia, a snajperki nie świecą się jak psu jajca
5. Fireteams - choć nie miałem okazji pograć z żadnym z Was, ale jak się trafi ktoś ogarnięty, to zabawa jest przednia. Naprawdę granie dwójkami to ciekawy pomysł
6. Wolno odnawiające się zdrowie - po prostu mi to pasuje, możliwe jest podleczenie przez kumpla z fireteamu lub zrzut supporta apteczek i ammo
7. fajne tryby hotspot i homerun
8. Jak się przyłożyć, to naprawdę szybko się zabija na normalu (tak jest też tryb w stylu hardcore), ale też szybko można zginąć
9. Wślizgiwanie i wychylanie
Co mi się nie podoba:
1. wspomniana wcześniej czerwona obwódka
2. menu - z dupy, ale chyba ostatnio to norma...
Ogólnie, dawno tak fajnie mi się nie grało. Gra jest takim połączeniem BF3 (chyba najbardziej przez silnik) COD (przez szybkość rozgrywki) i Homefront (przed patchem HF, któy zjebał tą gre..., przez filling broni, klasy i w pewnym sensie mechanikę gry, która wg mnie jest bardziej jak HF niż COD)
Bardzo fajnie byłoby pograć z kimś od nas.... choć ja do gry nie namawiam... Każdy z Was wie co lubi, w co chce grać i może zobaczyć jak wygląda gra na YT, np tu:
Może kogoś zachęciłem tym co napisałem... jeśli tak to zapraszam... jeśli nie? trudno...
Ogólnie jak ktoś ma ochotę pograć w grę w stylu COD to jest to naprawdę dobra pozycja
Jak miałbym wystawić ocenę, to za samą zabawę wystawiłbym 8/10, ale subiektywnie muszę obniżyć o 1 punkt czyli 7/10
PS.
Ludzie zgłaszają masę problemów z grą, których ja jakoś nie doświadczyłem.
Oczywiście na forach jest też masę hejterów, ale "haters gona hate"